Sunday, April 18, 2010

P.RAMLEE DIPUJA DIPUJI............PART TWO


P.RAMLEE DIPUJA DI PUJI…..PART TWO

Dengan nama Allah, 99 semuanya


Lagu dan filem P.Ramlee ada kaedah Islam sebab tu boleh bertahan . Jadi kaedah Islam boleh membantu juga orang berkuasa.Kalau tidak nasib yang sama : dikeji,dicaci dan dicela akan berlumuran pada peribadi .Jangan main2kan Islam.Lambat laun akan bertemu dengan ruasnya.Islam menggalak kita membela institusi raja,tapi pada tahun 1980,institusi raja kita hancur leburkan.Imej Islam tercemar.Pernah menghina Nabi dalam isu janggutnya.Pernah pertikai hukum hudud . Mufti kita kena pecat jawatan kerana ratu cantik.Ingat tak kisah Datuk Ishak Baharom.Sekolah2 SAR ditarik bantuan.Habis pelajar agama lari berselerak . Banyak sekolah ‘tertutup’ kerana tiada ongkos.Tokoh agama di hasut dengan ISA.Syahid Ibrahim Libya di bunuh.Habeh teloq kecut , kerana iman tak lah kuat dan tebal macam para sahabat dulu.Nipis macam kulit bawang.Bahkan lebih nipis dari kulit bawang.Pernah juga berhasrat nak kaji semula terjemahan Al-quran.Nak tafsir semula Al-quran walhal sepatah arab pun tak tau…..astagfirullah



.Janganlah kita kokok berderai2 , kerana akhirnya ekor berlumuran taik.Allah berikan kuasa untuk menguji kita.Bukankah aku dah kata kita dilahirkan ke dunia cuma untuk di uji ( dah aku tuleh dalam post aku yang berlalu ). Tengok setakat mana kita boleh menerima ujian.Selepas kita baliaq kita diuji sampai ke hari mati.Aku dah lebih dari 69 tahun diuji .Aku baliaq umur 10 tahun.Kalau pointer tu 3.3 dah cukup elok.Yang gagal tu perlu bertaubat.Untuk menstabilkan keadaan.Islam cukup mudah.Taubat sudah cukup.Tak perlu repeat ujian yang lalu………Jalan mudah membasmi dosa yang dulu2 .Syaratnya jujur dan ikhlas………Alhamdulillah.
Jangan olok2kan Islam , the day will come..What a shame !Apa nak dibangga sangat dengan dunia.Boleh bangga semasa hidup,tapi menderita seumur hidup di akhirat.Pandai2 translatekan dunia untuk akhirat.Simpankan duit untuk akhirat.Gunakan kuasa untuk akhirat.Buatkan untuk akhirat,dunia dapat saja.
Jangan masukkan dunia dalam hati.Bila hati penuh dengan dunia,akhirat tak dapat masuk dalam hati.Ini perkara susah,didiklah hati.Hati adalah raja dalam diri.Kalau rajanya baik,baiklah diri.


3 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahamda

membuat kianat dengan hamba2 Allah

Allah telah hina di dunia lagi

Masyaallah
berilah insan ini sempat bertaubat sebelum ajalnya

wallahualam

Wassalam

khairyn said...

Salam Ayah

Mereka lupa, nikmat tu Allah boleh tarik bila-bila masa saja

Teguran tu penting. Apa kita nak jawab pada Allah bila ditanya apa yang kita dah buat untuk menghalang penindasan?

Ayah Zain said...

Salam AYahanda,

mereka ni bukan tak sedar tetapi itulah,pokonya hati bukan? kalau dah rosak, makan begitulah jadinya.