Tuesday, April 13, 2010

WARGA SENIOR.........PART TWO


PART TWO….WARGA SENIOR

Dengan nama Allah , 99 semuanya
Redholah dengan umur kami ya Rabbi

WARGA SENIOR……satu krisis yang akan dilalui oleh semua yang lambat matinya.

Kelesaan hidup kami telah diganggu-gugat oleh teknologi terkini . Bising meriohi telinga kami . Pandangan mata kami yang telah pun merudum menyiksa kami . Lebih2 lagi kegelojohan budaya masyarakat moden , membuat pandangan kami cukup tersiksa . Melihat isteri dan anak-anak didera membuakkan muntah durjana . Perang sana-sini dan pembunuhan insan2 yang tak berdosa menambahkan lagi sakit mata kami . Dunia tak secantik dulu . The beauties are no more . Kerana dunia lebih senior dari kami . Dialah yang paling senior . Dunia juga dah mula menunjukkan kenyanyokannya . Hari-hari dia buat perangai . Gempa sana-sini . Meletup sana-sini . Ganyang sana-sini . More calamities . Jangan berasa senang , kami juga akan tunjukkan perangai nyanyok kami . Jagalah untuk menerimanya .
Kesepian kami makin bertambah , selagi kami dilanjutkan usia kami . Sepi ada di mana-mana , walaupun dalam sepi malam . Dengan lagu kuch-kuch hota hai ,sepi tak dapat di singkirkan . Sepi berdarah daging . sebab everything is nostalgic to us senior citizens . Kalau kamu tak paham , satu hari nanti kamu juga akan merasainya bila kamu meningkat senior .


Orang senior dah tak ada harga . Berapa banyak dah di buang ke rumah-rumah kebajikan . Macam orang buang bayi dalam plastic . Di longgok bersama sampah supaya mudah digonggong anjing jalang . Kat orang-orang muda macam-macam program depa buat . Buat rakan Muda ,buat KPLN , anjur kembara ke sana-sini . Rejoice in your youth , young man . But don’t regret later .


Akan bersambung di part three.

2 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

saya juga sudah mulai merasa macam mana Ayahanda sudah rasa

program yg tidak berasaskan islam
mana mukin akan berjalan lancar

Wassalam

YB said...

Salam ayahanda

Kadangkala kesihatan mencepatkan dan melambatkan jadi senior. yg terasa jadi senior tu adalah org beringat. yg takut dok fikir junior memanjang. Tiada persiapan utk kematian.