Tuesday, April 27, 2010

OTAK MELAYU MUDAH DIEKSPLOIT

OTAK MELAYU MUDAH DIEKSPLOIT


Cakap2 politik jenoh sangat dalam masyarakat kita.Aku pun tuleh banyak juga kisah perkotoran berpolitik ni.Rasa macam dah meluat nak tuleh tapi jejari ku dok rasa gatai2 juga nak mengetik.Cuba nak lari masok lorong2 aman tenteram terjadi juga gelecehan masok ke lorong yang jijik tu.Melalui media-massa pun cerita2 tu yang dihidang kepada kita.Jadi macam berharamjadah saja sokmonya.Aku pun bila mula berharamjadah ,jejari2 mula meniti2 di keyboard cukup rancak macam membuat dashing dalam perlumbaan 100 meter.Boleh memecah rekod below 9 seconds.Rekod penuh haramjadah.Kita tau semua itu adalah tipudaya,semua itu adalah propaganda , semua itu adalah putar belit,semua itu adalah kelentongan.Auta di serata segenap seginya,menerajang ke segenap jurusan 16 penjuru mata-angin.Phiuh,phiuh berpuing2 pusing ligat menerajang masok ke setiap lubang telinga.Semuanya membodohkan insan2 setempat yang tak cuba nak mencerdikkan kepala hotak.


Tanggongjawab pemimpin dah lari.Mereka hanya cari jalan nak mengekalkan kuasa.Mereka bukan nak mencerdikkan bangsa.Bangsa kita dah hanyut dalam berpikiaq.Tindakan bangsa kita juga tak senonoh jadinya.Dan dalam pilihanraya umpama orang tua2 dok kata : gajah dan gajah berjuang,pelandok mati di tengah2.Orang melayu pikiaq BN tu umno,dan umno tu BN.Tengok post-mortem di Hulu Selangor.

Kaum India 60 % sokong BN , 40 % sokong Pakatan Rakyat.
Kaum china 15 % sokong BN , 85 % sokong Pakatan Rakyat.
Melayu 80 % sokong BN , 20 % sokong Pakatan Rakyat.
(Rumusan dibuat secara random selepas jelajah blog2 politik)
Kawan ku leenoh pernah berkata : di mana- mana pun kita berada kenalah Islam, berpolitik ke, berniaga ke dan semuanya, semuanya, semuanya. Jangan hantam kromo sahaja, kalau tidak mampu buat begitu, pergilah cari ruang kat lubang cacing kalau ada.


1 comment:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

salam ziarah

Wassalam