Friday, April 23, 2010

ZAMAN TUN DULU PERNAH BERBINIKAN PAS



PINANGAN NAK BERBINIKAN PAS DITOLAK

Dengan nama Allah , 99 semuanya

Pat pat sipaku rapat

Sapa cepat dia dapat

Baru2 ni beria2 sangat umno nak berbinikan pas.Di musim paklah dah 3 kali masok merisik.Selangor dan Pahang dan Perak sama2 merindukan bulan.Macam jadi gelagat penggilaan talak aja.Tapi pungguk boleh saja merindukan bulan,kerana bulan bukan sedarah sedaging dengannya.Pungguk cuma seekor burung dan di tempat aku ia dikenali sebagai burung hantu,tak dak langsung nilainya dalam masyarakat aku.Dia jenis pemalas,tak ada tempat tinggal,tidor di mana saja teradap.Matanya besar , boleh menakutkan anak2 kecil.Dan bunyinya juga tak seenak suara Siti Norhaliza.Bunyi macam hantu.Tak sapa gemarkan burung hantu.Tak juga boleh jadikan burung perhiasan.Kalau sesapa membela ikan dalam kolam,awasilah waktu malam,burung hantu ni akan kebas habis anak2 ikan.Anak2 ikan royalty & ihsan akan dikebasnya macammana berlaku lani.Ia makhluk Allah yang tak tertakluk dengan hokum taklifi.Anak2 Adam saja yang tersangkut dengan hokum taklifi.Tu pun depa balas,membelakangkan hukum2 Allah.Pada depa haram/halal sama saja.Eloklah bertaubat sebelum roh keluar dari badan.

Anak Adam ni darjatnya sangat tinggi,macam G minor.Ataupun tabaqqahnya tinggi.Dan bila tabaqqah iman anak adam tinggi,wahoo,cukup molek kesempurnaannya.Walau macammana pun manusia ni begitulah sejak dulu sampai sekarang.Tak pandai,tak reti,payah nak ajar.Bahalol kata P.Ramlee.Bahalol macam kaldai,malah lebih terok dari segala haiwan.Depa sendiri menurunkan darjat sendiri .Tak pandai jaga tabaqqah,bukan itu saja negeri sendiri pun tak pandai jaga.Orang lantik suruh jaga negeri,depa khianat.Terlampau cintakan dunia memudaratkan diri dan seangkatan dengannya.Habeh roboh ,habeh musnah.

1 comment:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

Ya Allah
jangan Kau beri kemenanggan kpd mereka yg hendak memusnahkan Agama Mu

Wassalam