Tuesday, November 11, 2008

NGAPA BIAR TANGAN KANAN BASUH TAIK ?

TANGAN KIRI BERFUNGSI BASUH BERAK,NGAPA BIAR TANGAN KANAN ?


Binatang,manusia dan jin semua berak.Semua kentut.Semua kencing.Kalau salah satu tak jalan tugas,boleh mampuih.Tak berak boleh mampuih.Tak kentut boleh mampuih.Tak kencing pun boleh mampuih.Pasai apa aku suka sangat bercerita pasai berak,kentut dan kencing ? Orang tak pandang begitu nikmat bila boleh berberak,berkencing dan berkentut.Bila depa rasa baru depa tau wah nikmat bila boleh berberak,berkentut dan berkencing.Kalau kena pi rawat di hospital untuk nak berak,sekarang ni menelan belanja sampai lima ribu ringgit.Kalau pi hospital kerajaan kena queue sampai berbulan.Kena tanggung sakit juga berbulan..Hospital swasta pi hari ni,buat hari ni..Cuba pikiaq kalau sekali nak berak kena berbelanja sebanyak itu , bangkrup . Pi kencing di tandas awam,kena bayar 3 kupang pun dah merungut.Nasib baik kentut masih free.Boleh melepas di mana saja.Kentut curi,tau2 keluar baunya.Hang tuduh aku,aku tuduh hang.Kalau busuk,kepala jadi pening,jalan melelong.Hebat dari left-hook Muhammad Ali masa bertinju dulu.Dia punya jab-jab-jab juga macam stinge-like-a-bee.


Sekarang ni berbagai2 tuduh menuduh . Ada yang dituduh rasuah.Ada yang dituduh meliwat.Ada yang dituduh pembunuhan,seperti kes Altantuya.Ada yang tuduh juboq sendiri kena tutuh.Di kalangan suami-isteri pun sering tuduh menuduh.Bukan bersangkut dengan makan dan minum,tapi pasai ’kontrak sosial’nya.Curut hang tak besar, apom hang tak berselera.Semua jadi hina-dina.Tak pandai mengeksploit surga dunia. Kerana kurang mengaji.Tak mengaji fekah.Ilmu fekah mengajar segalanya.Yang pandai cuma nak kawin. Tak reti nak selongkar semak-samun dalam belukar.Tak reti nak makan buah lemba dalam belukar.Buahnya manis dan memaniskan apa yang diminum selepas memakannya.Ustaz2 kena ajar betul2 pasai fekah ni.Jangan jadi macam ulamak dalam ameno,tak pandai nak amal-maaruf dan nahi mungkar.Ngapa biar tangan kanan basuh taik,bila tangan kiri masih berfungsi ?

Doakan semua supaya mudah berberak,berkentut dan berkencing.Rasailah nikmatnya.Bukankah begitu besarnya anugerah Allah ? Carilah rahmat,carilah nikmat,carilah.Jangan cari kemurkaan Allah.Dalam hidup kita diduga dan diuji.Carilah ilmu supaya lulus segala dugaan dan ujian.Kita mati seketika saja,selepas itu dibangkitkan dalam kubur.Kita hidup Abadan-abada…..Dimana ? Surga…alhamdulillah….Neraka…..nauzubillah.

Allahuakbar.

2 comments:

web admin said...

salam ziarah....tok guru tokoh terbilang

http://kerabubersuara.blogspot.com/

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

aku juga sokmo pi ziarah umah anta.
thank you .salam.