Friday, December 29, 2017

MEMOIR SEORANG PESARA....NO. 90...INGATAN CEPAT PUPUS




Tanggal 5 Mei 2015 ......tak aku melupainya......aku diserang minor stroke,belah kiri..........sejak itu kesihatan ku dah tak stable.......alhamdulillah,aku cepat semboh diatas nasihat kekawan........terutama melawan emosi.........3 hari pertama,memori ku banyak yang hilang.......bacaan dalam sembahyang aku lupa di banyak tempatnya........sekarang aku hilang ingatan pada kekawan ku sejak sekolah dulu......aku tak boleh maintain lagi hampir2 10% dalam ingatan.......aku sebagai kena mental torture macam orang kena tahanan ISA........cuma nama ku saja ISA,diberi oleh ayahku sejak aku lahir.
Di hari Pak Shahnon meninggal dunia seorang kawan baik Zainol Din datang ke Banggol Derdap.......dia mai jauh dari Kuala Lumpur........aku langsung tak kenai dia.....56 tahun kami berpisah.........selama lebih sejam aku menggagau dalam memori.......tak juga kesampaian.......dia memberi maklumat begitu begini , tak juga aku menemuinya........nasib baik isterinya menghulurkan gambar semasa dia muda dulu.........baru aku dapat pengecaman.........tapi mengambil masa yang lama..........
Pada malamnya aku kerobek sana sini mencari gambar2 lama...........aku jumpai beberapa keping gambarnya ,masih clear dan belum rosak...........alhamdulillah,barulah jerubu menghilang dan aku dapat flashback di masa aku bersama dia di sekolah dulu...........aku pohon moga ingatan ku puleh semula.........maaf Zainol Din , itu bukanlah kehendak ku.
Gambar nya cukup berbeza antara muda dan tua

No comments: