Wednesday, December 20, 2017

ORANG KEDAH KATA 'PEYLAK'

ORANG KEDAH KATA 'PEYLAK'
Semakin hari semakin pelek . Semakin hari semakin semak . Semakin hari semakin terok. Sesudahnya semakin hari semakin haprak jadinya.Aku cuba lari supaya ku tak semakin terpedaya dengan semua yang berlaku . Tapi tak upaya berlari.Tak dak tempat yang nak dicari , kerana di mana saja ada hapraknya.Di media cetak ada ceritanya,diblog ada ceritanya,di TV ada ceritanya,di kedai kopi penuh ceritanya,berbagai versi dan berbagai warna2nya.Di rumah kenduri lagi banyak ceritanya.Pi lah di mana saja haprak tetap ada. Sesekali rasanya aku nak langkah bukit srengenge , kerana pada ketika tertentu aku bisa melakukannya.Bahkan aku boleh lompat terus menjejakkan kaki ku ke bulan, ataupun hinggap seketika di mana2 planet yang aku ingini.Aku pasti di sana dapat ku cari ketenangan,keselesaan,keheningan dan…….dan……….dan……..

No comments: