Thursday, July 26, 2007

WANITA ITU CANTIK

( saya pun tak ingat dari mana saya dapat kisah ini)

Ketika wanita diciptakan,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.Diciptakan bahunya cukup kuat untuk menopang dunia;namun harus cukup lembut untuk memberikan ke anyamanan.
Diberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang sering kali datang dari anak2nya.
Diberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang2 lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.
Diberinya kepekaan untuk mencintai anak2nya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anak2nya bersikap sangat menyakiti hatinya.
Diberinya kekuatan untuk mendukung(membantu) suaminya dalam kegagalan dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya.
Diberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya , tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu.
Dan akhirnya diberinya airmata untuk dititiskan.Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilamana ia perlukan.
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dipakainya , bukan dari susuk yang ia tampilkan , atau bagaimana ia fesyenkan rambutnya . Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya , kerana itulah pintu hatinya ,tempat dimana cinta itu ada.
Dari mata cinta jatuh ke hati.
Wallahuaklam.

No comments: