Friday, July 20, 2007

YANG KU CARI BUKAN DUIT BERJUTA-JUTA

Rezeki ada di mana2 . Di laut , di darat , di udara . Di laut rezeki tak habis2 , sebegitu juga di darat , di udara lagi banyak dan manusia hanya baru dapat sedikit . Belum dapat di eksploitasinya secara besar2an . Dan manfaatnya bukan sedikit untuk kita semua . Selain radio , tv , henfon ada lagi berbagai manfaat yang boleh kita timba . Berbagai2 gas belum dapat dipungut oleh tangan manusia . Cahaya suria boleh mendatangkan banyak manfaat kepada kita . Planet yang berselerak di alam-maya di liputi oleh berbagai gas . Kalau dapat di salurkan ke bumi , berbagai keuntungan yang kita akan dapat . Semua itu memerlukan ilmu . Mahu ingatkan pemuda-pemudi bagaimana pentingnya ilmu . Kena kejar ilmu , kerana dengan ilmu kita boleh memakmurkan bumi kita . Berjuta-juta meteor berselerak di alam maya , mengandungi berbagai permata . Dan batu-batunya boleh kita buatkan berpuluh lebuhraya tanpa merosakkan permukaan bumi kita .
Wah , begitu banyaknya Allah sediakan pada kita rezekiNya . Dan lagi banyak Allah sediakan rezekinya di alam akhirat . Rezekinya di akhirat dikhaskan kepada orang2 yang bertakwa sahaja . Dan rezekiNya di sana tak habis2 , abadan-abada .
Alam ini akan rosak , dan habis rezeki yang ada berkecai rosak . Musnah semusnahnya .
Bertakwa lah sebelum kita kembali ke hadapan Allah .Kehebatan rezekiNya di sana tak dapat terpikir , tak boleh digambarkan dan tak sepertimana terlintas dalam hati .
ALLAHUAKBAR .

No comments: